Sep 5, 2011

Memory of Hari Raya

Mama : abang kau kalau dia dah couple dia bagitahu mama..
       kau dah setahun couple baru nak bagitahu..


 Aku : (senyum kerang busuk akibat di puji sambil 
       mengiyakan apa yang mama katakan)

 
Kak Yan : (mencemik muka tanda protes)


 ***bermulalah gundah gulana.. sampai bila harus 
merahsiakan sesuatu yang telah menjadi kenyataan.. ***


 Aku : Ma, abang dah CLASH..


 Mama : Laaa.. dah clash.. 


 Kak Yan : (blurrrr...)


 Aku : (tunduk muka ke bawah teringat pula kisah di bilik
       menceritakan bagai mengenai dia pada mama)


 Mama : xpe ea abang, nanti biar mama yang carikan..
        (sambil tersenyum memujuk hati anak sulungnya)

 Aku : (terdiam seketika memikir ayat untuk mematikan cerita
       dengan muka melihat tanah yang di pijak) erm.. takpa..
       thanks but no thanks..


nota kaki : hati saya lelah, hati saya nak rehat, 
            hati saya parah, hati saya nak sembuh cepat..